Dyrene

Brugeravatar
Lotte
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 19. okt 2015, 12:05
Geografisk sted: Nordfyn
Dyrene

Indlæg af Lotte » 30. okt 2015, 21:33

Dyreholdet her på matriklen består af:

Thilde - golden retriever på 7,5 år som elsker alle sine bamser (og hun har mange!)
Thilde.jpg
Petra - en efterhånden temmelig gammel og forkælet kat. Hvor gammel vides ikke men 12-15 år mener vi. Petra skifter yndlingsplads ret ofte, lige nu er det ryglænet på min mors nye stol
Petra.jpg
Derudover er der Nille, Frede, Johnny og Stumpen. En vildkattemor med hendes 3 killinger som bor i vores fyrrum. De tolererer vores tilstedeværelse fordi vi kommer med mad, men de vil ikke snakke med os, og de er ikke til at fange med kameraet. En gang i mellem har de gæster, der kommer mindst en anden kat og spiser af og til.

Da det begyndte at blive koldt, så flyttede der et pindsvin ind i garagen og fyrrummet. Det skal nok få noget at spise, en morgen sad det oppe midt i kattenes madskål og spiste tørfoder. Det er det velundt, det vejer lige netop hvad der skal til for at klare vinteren, men det kan bare spise løs indtil denter stort nok til at gå i hi. (Det var kommet ind i vores bryggers en dag, så inden jeg satte det ud vejede jeg det :-) )

Og så er der jo alle min mors vildfugle som også skal beværtes med korn, fedtkugler og nødder.

I kan nok se vi elsker dyr og vi kan ikke holde ud at de sulter eller lider :oops:
Mange hilsener Lotte

Brugeravatar
rumlebumle
Indlæg: 3998
Tilmeldt: 22. okt 2015, 10:02
Geografisk sted: Virum
Re: Dyrene

Indlæg af rumlebumle » 30. okt 2015, 22:03

Herlige billeder. Jeg kan især godt lide bamsen i munden på jeres hund. Det er ligesom at se mine forældres hund, der dog er en anden race. Når vi kommer over til dem, kommer Tøsen ( som den hedder ) med en af sine utallige bamser i munden til os. Hun ELSKER bamser, og jo mere gennem gnavet de er jo bedre.

Brugeravatar
Sanne
Indlæg: 5637
Tilmeldt: 22. okt 2015, 20:22
Geografisk sted: Græsted, Nordsjælland
Re: Dyrene

Indlæg af Sanne » 31. okt 2015, 09:48

De eneste dyr vi har her på matriklen er dem i haven. Fuglene bliver fodret efter alle kunstens regler, så der er forskelligt foder til de forskellige fuglearter. Men det er en fornøjelse at se på dem.

Enkelte år har vi haft egern i haven, men nu har naboerne fældet alle deres store træer, så der er ingen gemmesteder mere, så vi forventer ikke at se det i år,men hvem ved.
Garnforbrug 2023 lager:
Garnforbrug 2023 nyt:
Forbrug i alt 2023:
UFO'er:

Brugeravatar
Lotte
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 19. okt 2015, 12:05
Geografisk sted: Nordfyn
Re: Dyrene

Indlæg af Lotte » 30. dec 2015, 11:29

Vores 3 "vildkattekillinger" putter sig i kurven i vores fyrrum. De har ellers en kattehule til hver, men de foretrækker at ligge sammen oven på min solvognshynde. Jeg må nok erkende at den har de taget til sig, så jeg må købe en ny hynde til sommer, hvis altså det bliver vejr til at bruge solvognen.
2015-12-29 22.44.18.jpg
"Vildkattene" : Frede, Johnny og Stumpen
Mange hilsener Lotte

Brugeravatar
Hønemor Anni
Indlæg: 4096
Tilmeldt: 18. okt 2015, 21:08
Geografisk sted: Hønselejligheden Frederikshavn
Re: Dyrene

Indlæg af Hønemor Anni » 30. dec 2015, 11:40

huuuueha, det er slet ikke til at stå for sådan en kurv killinger
Hønemor Anni

Åh, som det da er skønt


KORT 2014: 248, 2015: 140 2016: 17

Brugeravatar
Lotte
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 19. okt 2015, 12:05
Geografisk sted: Nordfyn
Re: Dyrene

Indlæg af Lotte » 30. dec 2015, 11:58

Nej de er slet ikke til at stå for, men de vil jo ikke røres ved.

De sidder og venter på mig når jeg står op, for så skal de have en dåse kattemad. De får ellers tørfoder, men de kommer for at få dåsemaden om morgenen og så kan jeg lige se om de har det godt nok alle sammen. Når jeg kommer fra arbejde så kommer de løbende når de hører min bil, for så kunne det jo være der blev uddelt lidt godbidder. De er bare så søde, så selvom det koster at fodre dem så får de lov at blive boende. De fanger jo også mus og rotter som de lægger til mig lige ude foran min bil [asmilieMeow.gif]
Mange hilsener Lotte

Brugeravatar
Else
Indlæg: 6679
Tilmeldt: 22. okt 2015, 13:35
Geografisk sted: Tysnes, Norge
Re: Dyrene

Indlæg af Else » 30. dec 2015, 12:27

Dejlige katte og at de så også er musefangere er jo et kun dejligt
Jeg skaber mit liv, når jeg vælger mine tanker.
Ravelry


UFO fra 2019 738 gram
Lavet i 2020 1395 gram

Brugeravatar
Lotte
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 19. okt 2015, 12:05
Geografisk sted: Nordfyn
Re: Dyrene

Indlæg af Lotte » 2. jul 2016, 17:01

Stakkels gamle Petra!

Torsdag da jeg kom hjem fra arbejde var hun ikke sig selv, og hun fik det dårligere og dårligere. Så afsted til vagtdyrlægen som konstaterede at hun var stærkt dehydreret på grund af feber og livmoderbetændelse. De beholdt hende og gav hende drop med antibiotika og væske natten over og så blev hun opereret fredag morgen. Dyrlægen sagde at hun var I fin form for sin alder, så han mente det var synd at aflive hende.

Nu er hun hjemme igen og er møgsur fordi hun ikke må komme ud. Jeg har købt en sele til hende, så når hun har vænnet sig til at gå med den, vil jeg tage hende med ud en tur på græsplænen .
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (602.21 KiB) Vist 5454 gange
Mange hilsener Lotte

Brugeravatar
Hønemor Anni
Indlæg: 4096
Tilmeldt: 18. okt 2015, 21:08
Geografisk sted: Hønselejligheden Frederikshavn
Re: Dyrene

Indlæg af Hønemor Anni » 2. jul 2016, 17:59

Stakkes Petra, og stakkels din mor, det er jo hendes kat ...god bedring til Petra
Hønemor Anni

Åh, som det da er skønt


KORT 2014: 248, 2015: 140 2016: 17

Brugeravatar
Effa
Indlæg: 3720
Tilmeldt: 22. okt 2015, 11:57
Geografisk sted: Svendborg
Re: Dyrene

Indlæg af Effa » 2. jul 2016, 21:58

God bedring til din søde kat
Garnforbrug i 2021:
610 gram
1990 meter


Besvar

Tilbage til "Lotte...."